Credit: Studio Nanno Simonis

Wat is een scherm meer dan het beeld erop?

Nanno Simonis: “Ik denk dat we als mensen vaak moeite hebben om verder te kijken dan wat iets op het eerste gezicht is. Het zien van deze ingewikkelde, kleurrijke landschappen in het scherm creëert een andere relatie tussen ons en dit stukje technologie waarmee we de wereld steeds meer ervaren.”

Let op: beperkte capaciteit in een donkere ruimte. Mensen met beperkt zicht wordt aangeraden de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen.

Credit: Studio Nanno Simonis
Credit: Studio Nanno Simonis

“What is shown on my skin no longer acts as my identity, no longer speaks as if it were who I am. I am me now.”

The Social Hub

Over Nanno Simonis

"Als kind zag ik kunst als zelfexpressie, een vorm om te uiten hoe je je als individu voelt, of over iets denkt. Na verloop van tijd realiseerde ik me dat kunst ook iets mocht zijn dat de expressie van iets groters toont. Losstaand van één individu. Ondanks dat ik als de maker van het werk onlosmakelijk verbonden ben, probeer ik zoveel mogelijk afstand te nemen van het werk. Sporen van het maakproces zijn veelal weggewerkt en de werken zijn over het algemeen minimaal in materiaal en vorm. Dit, om zo veel mogelijk ruimte te creëren voor eigen reflectie, afstand en focus op kleine details die in de wervelwind van het leven voorbij vliegen, zonder dat je erbij stil kan staan.

Het is voor mij interessant bezig te zijn met hoe wij als mens onze omgeving beïnvloeden. Direct en indirect. Hoe mijn kijk op iets, hetgeen zelf verandert. Hierin probeer ik ook ‘de werkelijkheid’ van een andere hoek te bekijken en in twijfel te trekken. De waarneming is waar voor mij poëzie ontstaat, niet alleen aan het werk maar ook binnen onze realiteit. Ik hoop in die zin iets mee te geven aan iemand die met mijn werk in aanraking komt. Een nieuwsgierigheid naar onze omgeving en gevoeligheid naar de gelaagdheid waarin alles zich bevindt. Om zo verder te kijken dan de oppervlakte."

Instagram: @nannosimonis